Nova Alfa Romeo Giulia će pokušati popeti se na vrh D-segmenta vozila gdje vladaju njemački konkurenti. Marchionne je optimističan.
Nova Giulia je obišla niz izložbi i sajmova s namjerom da privuče pozornost i interes te ispuni srca ljubitelja automobila, prije svoje komercijalne premijere zakazane za sljedeću godinu (Quadrifoglio), vjerojatno nakon premijere standardne verzije u Ženevi. Kad se svjetla ugase, vrijeme je za suočavanje s realnošću, tj. tržištem i oštrom konkurencijom koja očekuje buduću Alfu D-segmenta.
D-segment, ratni put za Giuliu
Tržište u kojem će Alfa Romeo Giulia biti plasirana sigurno nije najugodnije i najtiše. Problem je i u prostornosti, jer kompaktne premium limuzine D-segmenta vozila postepeno gube utrku s raznim SUV-ovima i crossoverima sličnih dimenzija. Procjena tvrtke IHS, specijalizirane za analizu međunarodnih auomobilskih tržišta, za europsko tržište određuje brojku od 640,000 prodanih automobila godišnje u D-segmentu za sljedeće tri godine, uz pad od oko 10% do 2020. godine. Dakle, slijedi stagnacija i neizvjesna budućnost za čitav segment. Moramo, naravno, dodati specijalnu diviziju tržišnog udjela u niši; od gotovo uvijek, ovom “klasifikacijom” dominiraju tri specifična modela koji iza sebe ostavljaju prazninu veliku poput oceana. Prvaci D-segmenta su, kao što već i znate, Mercedes C-klase, BMW serije 3 i Audi A4. Pokrit ćemo ih redom, prema prodajnim rezultatima u prvih osam mjeseci ove godine, a prema analizi Jato Dynamics. Mercedesova limuzina se uspela na rang listi zahvaljujući odličnom uspjehu nove generacije. Dakle, idemo redom: Mercedes 116,493, BMW 90,923, Audi 86,990 i novopridošli Jaguar XE 6,146 prodanih primjeraka. Fascinantna Alfa Romeo Giulia ima vrlo težak put pred sobom i veliki problem u detroniziranju modernih, tehnološki naprednih, svježe obnovljenih i vrlo popularnih (no, ne nužno i boljih) limuzina tri najveća proizvođača.
Štetne analize i sarkastični šef
Uspjeh FCA grupe ne može proći bez grbavog terena i naglih padova. Analisti IHS-a objavili su prognozu koja je dovoljna za demotivaciju i splašnjavanje bilo kojeg entuzijazma. Prema njima, najbolja godina za Alfa Romeo bit će 2018. gdje će se Alfa Romeo Giulia prodavati u samo 22,000 primjeraka godišnje. Ako usporedimo s prognozama za konkurenciju u istom razdoblju: Mercedes 150,000, BMW 140,000, Audi 92,000. Vjerojatno su ove statističke analize stavile osmijeh na lice gospodina Ruperta Stadlera, šefa Audija. Tijekom jednog intervjua na sajmu u Frankfurtu, upitan je o stavu prema konkurenciji iz Aresea. Odgovor je glasio, “Alfa Romeo što? Žao mi je, ali moram pregledati scenarij konkurencije”, aludirajući na to da u “scenariju” ima mjesta samo za tri njemačke marke. Ovakvo ponašanje nije pokolebalo Sergia Marchionnea koji se nije suzdržavao hvaliti tehnološku superiornost Giulie naspram njemačkih konkurenata.
Utrka s vremenom
Alfa Romeo Giulia bit će pravi izazov za FCA grupu. Model treba započeti plan renovacije marke Alfa Romeo i otvoriti vrata budućim modelima koji trebaju privući nove kupce. No, vrijeme nas najviše brine. Do 2018. godine, plan sadrži izbacivanje brojnih novih modela i zacrtani cilj od 400,000 prodanih automobila godišnje. Ali, ključnih modela već sada na kraju 2015. godine – još nema. Zanemarivši pristranost, da li ste optimistični kao Marchionne ili racionalni kao analisti IHS-a i šefovi Audija? Recite nam!
Želite vijesti u sandučić?
Prijavite se na naš newsletter
Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.
Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.