Kako diše dizajnerski tim zadužen za model koji će promijeniti položaj talijanske marke na svjetkom tržištu? Koje su značajke koji Giuliu čine onime što jest?
Osmjesi, opuštena lica, zadovoljni pogledi. Rijetkost je vidjeti toliko istinski sretan dizajnerski tim. Ovoga puta, u Centro Stile Alfa Romeo, dočekuje vas dobrodušnosti, koji jasno naglašava nadanja i vjeru u novu limuzinu. Soba u kojoj je otrkiven zadivljujući pre-proizvodni Quadrofoglio nabijena je opipljivim entuzijazmom. “Ovo je zaista vrlo očekivani automobil. No, iznad svega je projekt koji ostvaruje snove svakog dizajnera: rad sa savršenim tehničkim paketom kao osnovom”, objašnjava direktor dizajna, Marco Tencone.
“Pogon na stražnje kotače, pozijcija motora i opća arhitektura – što uključuje aspekte poput međuosovinskog razmaka i širine – dali su nam savršeni raspored za oblikovanje forme pravog sportskog automobila, bez neprirodno ekspresivnih rješenja”. Njegov glas odiše energijom koja je strpljivo čekala ovaj trenutak. “Naša istraživanja sigurno nisu stala nakon što smo lansirali Giuliettu 2010. godine”, kaže Lorenzo Ramaciotti, jedna od najilustrativnijih figura u razvoju projekta. “Ali, uvijek smo bili zarobljeni u limitacijama prednjepogonskih platformi, što je čak uzrokovalo svađe među inženjerima. Ova platforma omogućava nam drugačiji, mnogo “zdraviji” pristup.
Silueta se gotovo stopila sama sa sobom u prirodni osjećaj ravnoteže: kabina je pomaknuta unatrag zbog uzdužnog položaja motora, isklesani krov vizualno pomiče “težinu” prema repu, dok minimalistički prednji prevjes naglašava veliki međusovinski razmak. Volumen automobila djeluje smanjeno oko ključnih strukturalnih obrisa unutarnje mehanike, bez poklonjenih dodataka, pametno naglašavajući muskulaturu svakog tehničkog rješenja. “Čitava karoserija dizajnirana je prema načelu – manje je više – izbjegavajući nepotrebne barokne ukrase, oko centralne linije čitavog automobila: linija čini strukturalnu ulogu na bokovima i također stvara druge obujme”, objašnjava Alessandro Maccolini, osoba odgovorna za vanjštinu.
Rezultat toga su površine suštinski nezavisne, jer dizajn automobila nije uzimao u obzir automobil iz različitih aspekata, nego kao cjelina, trodimenzionalna skulptura koja zahtjeva izrazito kohezijski dijalog između bočnih stranica, prednjeg i stražnjeg kraja. Kao hommage klasičnim talijanskim tradijcijama 1950-ih i 1960-ih, vizualni jezik Giulie je inspiriran esenscijalnom čistoćom, izbjegava višak nabora i kromiranih detalja koji preplavljuju današnje automobile konkurencije. “Prirodno je da je tako “čist” odnos s novom platformom, nefiltriran nepotrebnim elementima, rezultirao posebno delikatnim tretmanom površina”, kaže Ramaciotti. Zaobljenost panela i vizualnih poveznica između različitih dijelova, jasni su proizvodi pažljivog procesa dizajna: primjeri toga su pragovi, koji se blago zakrivljuju dok padaju pod prenje blatobrana (rješenje koje jednako funkcionira na blagim i vatrenim verzijama), ili nježno zakrivljeno stražnje staklo, koje priziva Alfa Romeo 156 i omogućava suptilni prijelaz od C-nosača i ramena, preko stražnjeg blatobrana.
“Zato govorim da je, uz proporcije i jednostavnost, oblikovanje treći stup pomoću kojeg je realiziran ovaj automobil”, zaključuje Ramaciotti.
Unutrašnjost je puna izrazitog osjećaja promjene. Nagovještava početak sasvim novog usmjerenja: komponente su sasvim nove, upravljač se kiti “start” gumbom kao kakvim nakitom, a i tu je zadivljujuća kombinacija čistoće i funkcionalnog savršenstva. “Dozvolili smo kompleksnost samo gdje je bilo potrebno, uz cestovno testiranje ergonomije kabine među zahtjevnim testnim voačima” objašnjava dizajnerica unutrašnjosti, Inna Kondakova, čiji je posao njezina duboka strast. U Centro Stile, šapuće se da tema armature, transformirane u vizalnu ekstenziju poklopca motor koja okreće sve prema vozaču, možda postane značajka svih budućih Alfa Romeo modela.
Izvor: Auto&Design
Želite vijesti u sandučić?
Prijavite se na naš newsletter
Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.
Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.