Predstavljena u Monzi 27. lipnja, 1962, Giulia TI bila je nasljednik Giuliette koja je osam godina nakon predstavljanja morala otvoriti vrata novoj generaciji automobila.
Ranih 50-ih godina prošloga stoljeća bio je važan period za Alfa Romeo. Marka je izašla na globalno tržište, a Giulietta je bila vrlo uspješna. Giulia je tako bila pred teškim zadatkom ispunjavanja očekivanja ili možda nadmašivanja istih sa aspekta proizvođača, kao i vozača.
S mehaničke strane su postavke sa Giuliette unaprijeđene, dok je karoserija u potpunosti nova. Veća, prostranija, četvrtastija, ali prije svega – nova. Baš je riječ “nova” najprikladnija.
Elegantna trovolumenska limuzina karakterizirana je odrezanim repom, agresivnim prednjim krajem i vrlo nagnuim vjetrobranom – sve u korist aerodinamike. Na to se referirao i slogan l’ha disegnata il vento (dizajnirana od vjetra) i otpor zraka 0.34, što je bio rekord za ono vrijeme. Moderna i vrlo drugačija. No, opet vrlo praktična sa svojom prostranošću i 6 mjesta, te odličnim performansama. Također i rafiniranih mehaničkih osobina – Giulia TI pogonjena je već prokušanim motor sa 1570cm3 i mjenjačem sa 5 stupnjeva, a aerodinamička testiranja obavljana su u zračnom tunelu u Milanu.
Sa aspekta pasivne sigurnosti Giulia TI nije imala ravnoga. Šasija je dizajnirana za progresivnu deformaciju i postupno upijanje kinetičke energije u slučaju sudara. Na taj način putnici nisu izloženi intenzivnom stresu i zaštićeni su u ekstremnim situacijama nedeformabilnom kabinom i nedostatkom oštrih rubova. Čak je i osovina volana dizajnirana tako da ne ulazi u putničku kabinu.
Očekujući veliki uspjeh automobila na početku 1960-ih, Alfa Romeo je započeo izgradnju nove tvornice u Areseu (2,500,000 četvrnih metara, 15km od Portella) i mogućnosti proizvodnje 150,000 automobila godišnje. Od 1963. proizvodnja Giulie postepeno prelazi u novu tvornicu.
Giulia se proizvodila od 1962. do 1978. u nekoliko verzija, a proizvedeno je ukupno 572,646 primjeraka, uz coupe i spider izvedbe.
Specifikacije
Motor spijeda, vertikalno longitudalno, 4 cilindra u redu
Monoblok struktura sa glavom od aluminija
1570cm3
Provrt x hod 78 x 82
Dva bregasta vratila sa dvostrukim lancem
Dva ventila po cilindru
Kompresija 9:1
Jedan dvostruki rasplinjač
Svjećice
Vodeno hlađenje
Mokri karter
Maksimalna snaga 90ks na 6000rpm
Maksimalni moment 118Nm na 4400rpm
Suho kvačilo s jednim diskom
Stražnji pogon
Mjenjač sa 5 brzina
Samopodržavajuća čelična šasija
Prednji nezavisni ovjes, opruge, četverstrane transverzale, hidraulični amortizeri, stabilizator
Stražnji ovjes sa kutim mostom, gornji trokut, longitudinalni upornici, hidraulični amortizeri
Hidraulične kočnice sa servom, diskovi na sva 4 kotača (prvih 22000 s bubnjevima)
Kapacitet goriva 46 litara
Maksimalna brzina 169km/h
Želite vijesti u sandučić?
Prijavite se na naš newsletter
Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.
Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.