Osnovana kao nezavisna tvrtka za suradnju s Alfa Romeom, Autodelta će kasnije postati prava trkaća momčad. U nešto više od deset godina ostvarit će neizmjerne uspjehe u svakoj kategoriji.
Sudjeluju u razvoju, sportskom managmentu, odnosu s korisnicima i dizajnu novih trkaćih automobila. Godine 1963, nakon suradnje s ATS-om, Carlo Chiti i njegova braća Ludovico i Gianni Chizzola, odlučili su osnovati malu tvrtku sa sjedištem u Feletto Umberto, u blizini Udina, s namjerom za suranju s Alfa Romeom u razvoju Giulie TZ.
Alfa Romeo je želio – prema Giuseppeu Luraghiju – koristiti vanjske suradnike za razvoj i konstrukciju trkaćih automobila. To je značilo povratak na stazu, nakon povlačenja službene momčadi 1951. poslije osvojenog Svjetskog prventsva Formule 1 sa Juanom Manuelom Fangiom za upravljačem Tipo 159 “Alfette”.
Nova tvrtka je kratko vrijeme koristila ime Delta-Auto, a 5. ožujka 1963. godine, Chiti i Lodovico Chizzola registriraju novo ime – Autodelta. Nakon završetka razvoja TZ i TZ2, suradnja u vidu priprema trkaćih autombila, uspješno je nastavljena.
Carlo Chiti imao je veliko poštovanje i utjecaj vrha Alfa Romea, zbog velike kreativnosti i inovativnosti. Aktivnost je postala sve intenzivnija i logistički problemi počeli su utjecati na odnos s Alfa Romeom. Chiti je tako 1965. preselio Autodeltu u prostore u Settimo Milanese, ne tako daleko od Aresea. Chizzola je odlučio napustiti Autodeltu i nastaviti upravljanje obiteljskom tvrtkom u Udinama. Sljedeće godine, 14. siječnja, 1966. Autodelta je prodana Alfa Romeu, a Chiti postaje generalni direktor. Tako Autodelta postaje trkaći odjel Alfa Romea.
Nakon velikog uspjeha TZ i kasnije GTA modela, Autodelti je povjeren razvoj novog Tipo 33, koji je 1975. i 1977. osvojio Konstruktorsko prvenstvo. Autodelti će kasnije biti povjeren čitav trkaći program marke, od Trofeo Alfasuda do Formule 1. Bit će to vrijeme uspjeha, nade i gorkih razočaranja, no ipak puno sjajnih automobila, velikih izazova i pravih šampiona.
Autodelta je bila zadužena za konstrukciju nekih posebnih verzija automobila, namijenjenih uskoj niši klijenata.
Prvi od njih je Tipo 33 Stradale, ali i GTV i Giulietta turbo, nazvani Turbodelta. Godine 1984. financijski problemi, političari i sindikati utječu na prodaju Alfa Romea i promjenu politike talijanskog proizvođača.
Carlo Chiti je napustio tvrtku, dvije godine kasnije Autodelta je ugašena, a prostori u Settimo Milanese, kao i većina zaposlenika dat će život novom odjelu – Alfa Corse.
Želite vijesti u sandučić?
Prijavite se na naš newsletter
Hvala na prijavi! Provjerite e-mail.
Nešto je pošlo po zlu. Probajte ponovo.